søndag 19. desember 2010

De hängda rävarnas skog


Arto Paasilinna. Lest februar 2006.

Anbefales på det aller groveste. Om jeg skal peke på noe negativt, så må det bli at den burde vært lenger. Da jeg lå på stranden i Sharm og leste boka lo og storkoste jeg meg kom en svensk dame bort og sa at hun gledet seg stort over min glede. Boka var nemlig en av hennes favoritter også. Paasilinna-bøker har en tendens til å starte i høyt tempo, for så å involvere flere folk med vidt forskjellig bakgrunn. Dette er en slik bok. Det starter med et ran i Oslo, jakt på tyvegodset og videre inn i den finske ødemarken. En ellevill leseopplevelse. 

For 5 år siden skrev jeg: Noe av det morsommeste jeg har lest. Gulltyven, majoren og den gamle søker sammen langt til skogs.

Foto: Boksidan.net

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar